Књиге у 2017 - препоруке

Сваки пут када на блогу направим дужу паузу, чини ми се као да сам заборавила да пишем и да од свих мисли које ми се роје по глави, не умем ниједну реченицу да саставим. Започињала сам неколико постова до сада, али никако не бих успевала да смогнем довољно снаге да наставим да пишем када бих једном прекинула започети пост. Могло би се рећи да сам блог кампањац, мада то жарко желим да избегнем. Овог пута нема изговора и рекла сам себи да не устајем док не откуцам макар два поста.

Ови сад већ традиционални годишњи постови са препорукама за читање, ме некако увек изненаде. Можда ме само то нова година изненади. Колико у октобру почињем да зазирем од чињенице да зима неумитно долази, толико се сад у јануару већ радујем што су пролеће и лето на помолу, док зима полако тоне у заборав. Протекла 2017. година била је сва некако неочекивана, брза, узбудљива и надасве интензвна. То би била права реч за мој лични дојам о догађањима у свету око мене. Поред свега, успела сам да прочитам 30 нових наслова. Иако је вечина књига била на листи за читање, некако ми је свеобухватни утисак да је било исувише промашених наслова који су ме оставили равнодушном. Ипак, издвојила бих топ 3 наслова који су по мом мишљењу, пар светлосних миља од свега осталог прочитаног.




1. Awaken the Giant Within - Tony Robbins

Посегнула сам за овим насловом из пуке радозналости, али сада могу рећи да је ово једна од топ 10 књига које сам икада у животу прочитала. Робинс ми никада није изгледао претерано занимљиво и више ме је подсећао на манекена из тв рекламе за пасту за зубе или поштанску штедионицу. На многим форумима ова његова књига има највише оцене. Схватила сам и зашто. Занемарите бомбастични наслов и шмекерску фотку, и дајте овој књизи шансу. Било ми је потребно више од два месеца да завршим са читањем, јер је свака страница испуњена са минимум пет различитих идеја које че вас нагнати на размишљање, саморефлексију и подсткнути вас да генерално живите много сречније, опуштеније, веселије и сврсисходинје, само уколико то одаберете. Јер заиста, свака промена потиче од вас самих. Овај наслов је првобитно објављен 1992. али су садржај и порука безвременски. Не брините, ово дефинитивно није још једна у серији књига које ће вам речи да волите себе, позитивно мислите па ће вас и универзум волети за узврат. Робинсов таленат је управо у способности да мајсторски обједини деценије озбиљних истраживања и да налазе претои у питак и инспиративан садржај. Прочитала сам је у оригиналу, али видим да је у Србији доступна у издању Корисне књиге под насловом ’Пробудите дива у себи. Дефинитвно књига којој ћу се често и радо враћати.


2. The Marriage Plot - Jeffrey Eugenides

Не верујм многим људима када су у питању књижевне препоруке, али ово је дефинитвно био пун погодак овог лета. Сада знам да када Тијана нешто препоручи, вредно је пажње. Овај роман ми се толико допао, да сам намерно дозирала читање како бих што дуже остала уз ове занимљиве ликове. Супротно од оног што бисте на први поглед на основу наслова могли помислити, овде заиста нема никаквих сплетки, незгода и наглашених драмских момената. Прича прати три дипломца на почетку осамдесетих година, али су карактери толико необично обични и феноменално развијени, да вам се уопште неће чинити да читате књигу, већ писмо од пријатеља или као да оживљавате какав сан или причу из вашег сопственог живота. Еугенидесова претходна два романа ’Мидлсекс’ и ’Девичанска самоубиства’ већ су постали класици савремене америчке литературе. Овај роман је у Србији прведен као ’Брачни заплет’ и доступан је у издању Делфи издаваштва. Аутор и роман који су дефинитивно вредни пажње.



3.  Три приче о самоубицама - Горан Марковић

Ок, капирам да људима попут Горана Марковића није потребна никаква препорука нити увод нити хвала. Човека који је већ 40 година институција српске и југословенске кинематографије, препоручују сами филмови које је остварио. Ово је збирка три приповетке коју сам покупила у новембру у Београду, јер ми је Маја причала о једној од прича, па сам се заинтересовала. Иако мислим да је Тито и ја филм који сам убедљиво највише пута у жовоту погледала, нисам никада заправо ништа порчитала из Марковићевог опуса.
У овој краткој збирци сам по порви пут прочитала причу о догађајима који су инспирисали филм Вариола вера и мислим да је прича фантастичнија тим пре што је сасвим истинита. Колико истине има у друге две, незахвално је проценити без детаљнијих ауторских упута, али су обе приче довољно луцидне да вас никада не прелазећи границу апсурда, подстакну да се запитате - коме ли се ово заиста догодило? 
’Три приче о самоубицама’ изашле су 2015. године у издљу Архипелага.

Знам да има доста библиофила међу читаоцима СенМи блога па ако желите, запратите ме на Goodreads где редовно постујем шта тренутно читам.

Погледајте и остале постове са топ листама књига: 2013 // 2014 // 2015 // 2016

Које књиге су у протеклој години оставиле утисак на вас? Поделите препоруке са нама у коментарима испод поста.

Photo Credit: Jessica Ruscello

Нема коментара