Већ неколико година уназад користим природну козметику. Врло пажљиво пратим глобалне трендове на овом пољу, промене у укусу, навикама и жељама потрошача јер сам и сама једна од њих. Овај блог отворен је са намером да пружи веродостојне информације и да одговори на нека основна питања која нам свима падну на памет када је у питању справљање и употреба природне козметике. Друга важна намена јесте да прикажем шта сама правим и каква су моја лична искуства. Највише ме и даље интересује и инспирише справљање сапуна.
У овом посту нећу дискутовати о великим компанијама које су присутне на српском тржишту. Сада је фокус на малим произвођачима, индивидуалцима, људима који изистински уживају у справљању ових малих мирисних блага. У једном од претходних постова (прочитај овде), изразиле смо задовољство што смо у ситуацији где се појављује више креативаца, јер таква средина може да буде само инспиративна. Никада ни на који начин нисам сматрала да својим радом могу представљати претњу за некога, поготово што нико од нас који смо посвећени хобисти, не размишља о профиту на сапунима.
И поред тога што могу са поносом да кажем да имам добру комуникацију са другим 'занатлијама' сматрам да је сада дошло време да се огласим ако не и у име осталих, оно макар у сопствено, поводом лажи које нелојална конкуренција пласира купцима.
На сајту једног одређеног произвођача може се наћи низ дезинформација дизајнираних са намером да застраше потенцијалног купца. На првом месту, реч је о наводним недостацима сапуна справљених врућим наспрам оних справљеним хладним процесом. Детаљан текст о свим процесима справљања сапуна, написала сам још пре пар месеци (прочитајте овде). Свако ко се заинтересује да даље истражи ову тематику, у првих пола сата претраге по интернету, схватиће да су било какве тврдње типа 'мој сапун је бољи од твог јер ја користим xyz процес' потпуна бесмислица.
Са истог извора, такође сам приметила да су почели да мењају текстове описа својих производа након што смо се ми појавили на тржишту. Да прецизирам, почели су да бришу сопствене речи јер су ухваћени на делу у безочној лажи. Не само то, убрзо су се појавили дупликати, идеје које не само да су копиране од СенМија, већ сам препознала комбинације неколико других занатлија чији рад ратим и ценим. Убрзо су и астрономске цене ових производа, преко ноћи спале на више него дупло мање, што додатно говори о намери које су имали - да вас бесрамно опељеше. Госпођа која стоји иза ових опскурних акција и даље истрајава у својој намери да ширењем лажи и унижавњем свих осталих малих произвођача осим ње саме, очигледно мисли да је то једини начин на који може да опстане на тржишту.
Не дајте се застрашити. Али не дајте се ни преварити. Да ли ћете поклонити своје поверење некоме ко је до јуче лагао шта употребљава у својим производима, некоме са толико недоследности у описима, неком ко жели да придобије кредибилитет својим производима тако што ће кудити све и сваког?
Могу само да закључим да све што је другачије, што квалитетом, презентацијом и веродостојним информацијама може да угрози муљаторе и лажове.
Хвала Богу (или коме год) што је овакав пример за сада само усамљени случај. Ви ћете већ знати да препознате жито од кукоља.
У овом посту нећу дискутовати о великим компанијама које су присутне на српском тржишту. Сада је фокус на малим произвођачима, индивидуалцима, људима који изистински уживају у справљању ових малих мирисних блага. У једном од претходних постова (прочитај овде), изразиле смо задовољство што смо у ситуацији где се појављује више креативаца, јер таква средина може да буде само инспиративна. Никада ни на који начин нисам сматрала да својим радом могу представљати претњу за некога, поготово што нико од нас који смо посвећени хобисти, не размишља о профиту на сапунима.
И поред тога што могу са поносом да кажем да имам добру комуникацију са другим 'занатлијама' сматрам да је сада дошло време да се огласим ако не и у име осталих, оно макар у сопствено, поводом лажи које нелојална конкуренција пласира купцима.
На сајту једног одређеног произвођача може се наћи низ дезинформација дизајнираних са намером да застраше потенцијалног купца. На првом месту, реч је о наводним недостацима сапуна справљених врућим наспрам оних справљеним хладним процесом. Детаљан текст о свим процесима справљања сапуна, написала сам још пре пар месеци (прочитајте овде). Свако ко се заинтересује да даље истражи ову тематику, у првих пола сата претраге по интернету, схватиће да су било какве тврдње типа 'мој сапун је бољи од твог јер ја користим xyz процес' потпуна бесмислица.
Са истог извора, такође сам приметила да су почели да мењају текстове описа својих производа након што смо се ми појавили на тржишту. Да прецизирам, почели су да бришу сопствене речи јер су ухваћени на делу у безочној лажи. Не само то, убрзо су се појавили дупликати, идеје које не само да су копиране од СенМија, већ сам препознала комбинације неколико других занатлија чији рад ратим и ценим. Убрзо су и астрономске цене ових производа, преко ноћи спале на више него дупло мање, што додатно говори о намери које су имали - да вас бесрамно опељеше. Госпођа која стоји иза ових опскурних акција и даље истрајава у својој намери да ширењем лажи и унижавњем свих осталих малих произвођача осим ње саме, очигледно мисли да је то једини начин на који може да опстане на тржишту.
Не дајте се застрашити. Али не дајте се ни преварити. Да ли ћете поклонити своје поверење некоме ко је до јуче лагао шта употребљава у својим производима, некоме са толико недоследности у описима, неком ко жели да придобије кредибилитет својим производима тако што ће кудити све и сваког?
Могу само да закључим да све што је другачије, што квалитетом, презентацијом и веродостојним информацијама може да угрози муљаторе и лажове.
Хвала Богу (или коме год) што је овакав пример за сада само усамљени случај. Ви ћете већ знати да препознате жито од кукоља.
Нема коментара